chamisal استانی شهر الخضر حشد الشعبی موصل

chamisal: استانی شهر الخضر حشد الشعبی موصل مرکز استان نینوا

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی آیا آمارهای بیکاری کمتر از تصور مردم هستند؟ ، کم کردن فاصله حقوق بازنشستگان با قیمت تورم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص داده شده است 1000 میلیارد تومان بودجه در امسال جهت کم کردن فاصله حقوق بازنشستگان با قیمت تورم خبر داد و گفت: جهت پیگیری

آیا آمارهای بیکاری کمتر از تصور مردم هستند؟ ، کم کردن فاصله حقوق بازنشستگان با قیمت تورم

کم کردن فاصله حقوق بازنشستگان با قیمت تورم/ آیا آمارهای بیکاری کمتر از تصور مردم هستند؟

عبارات مهم : سیاست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص داده شده است 1000 میلیارد تومان بودجه در امسال جهت کم کردن فاصله حقوق بازنشستگان با قیمت تورم خبر داد و گفت: جهت پیگیری به مباحث رفاه اجتماعی باید هدفگذاری مشخص انجام داد. در امسال هدفگذاری وزارت رفاه به روی سالمندان قرار داده شده است است تا قدرت خرید آنها با زیاد کردن تورم کم کردن پیدا نکند.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی با اشاره به گستردگی حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از منظر نظری و تئوری بین کار و رفاه اجتماعی همبستگی زیادی وجود دارد. برنامه رفاهی، لغو و کم کردن فقر و زیاد کردن رفاه عمومی جامعه که یکی از برنامه های مهم دولت دوازدهم است با در نظر گرفتن این همبستگی پیگیری می شود.

آیا آمارهای بیکاری کمتر از تصور مردم هستند؟ ، کم کردن فاصله حقوق بازنشستگان با قیمت تورم

وی با بیان اینکه امروزه در دنیا بر اساس برنامه های تازه سیاست های رفاهی «توانمندسازی» در هم آمیخته هستند اظهار کرد: در نظر توانمندسازی مهمترین بخش مربوط به اشتغال است آیا که برنامه های رفاهی با استفاده از توانمندسازی با مسئله اشتغال پیوند می یابد.

وزیر رفاه با انتقاد از سیاست های رفاهی جبرانی تصریح کرد: اگر چه سیاست های رفاهی جبرانی را نفی نمی کنم ولی باید در نظر داشت که این سیاست ها تنها راه حل اجرایی جهت کم کردن فقر نیستند. همچنین سیاست های رفاهی صدقه ای نیز به معنای توزیع پول جهت زیاد کردن قدرت خرید نیز راه حل کم کردن فقر در جامعه نیستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص داده شده است 1000 میلیارد تومان بودجه در امسال جهت کم کردن فاصله حقوق بازنشستگان با قیمت تورم خبر داد و گفت: جهت پیگیری

ربیعی با اشاره به معنای تعاون در ارتباط با گردهم آوردن اجتماعات محلی ادامه داد: یکی از گرفتاری های اساسی در حوزه رفاه اجتماعی این است که بسیاری از این برنامه ها مبنای تئوری و نظریه ای کافی ندارند.

چرا آمارهای بیکاری پایین تر از تصور مردم به نظر می رسند؟

وی با اشاره به مسئله اشتغال در جامعه و نگرانی مردم راجع به آمارهای اعلام شده است در این خصوص اظهار کرد: زمانی که وزارت رفاه قیمت بیکاری را اعلام می کند مجموع قیمت بیکاری را در همه اقشار جامعه در نظر می گیرد، بنابراین اگر این آمار پایین تر از تصور مردم به نظر می رسد به این علت است که قیمت بیکاری گروه های اجتماعی به تفکیک اعلام نشده هست. زمانی که قیمت بیکاری جوانان و یا تحصیلکردگان را بررسی می کنیم، طبیعتا با ارقام بالاتری روبرو می شویم. این مسئله نباید موجب بی اعتمادی مردم نسبت به آمارها شود.

آیا آمارهای بیکاری کمتر از تصور مردم هستند؟ ، کم کردن فاصله حقوق بازنشستگان با قیمت تورم

وی با اشاره به عوض کردن مفهوم کار در دوره های اخیر تصریح کرد: در حال حاضر رشد قیمت اشتغال تنها از طریق رشد کلاسیک امکان پذیر نخواهد بود. در حال حاضر دیگر با انجام کار تولیدی نمی توان به اشتغال رسید. مطالعات نشان می دهند که با 12 میلیارد هزینه در حوزه نفت، چهار میلیارد در حوزه پتروشیمی و یک میلیارد در حوزه فولاد، مشاغل بسیار اندکی تولید می شود.

شرایط جهت اشتغال جوانان دهه 80 فراهم نشده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص داده شده است 1000 میلیارد تومان بودجه در امسال جهت کم کردن فاصله حقوق بازنشستگان با قیمت تورم خبر داد و گفت: جهت پیگیری

ربیعی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط «پنجره جمعیتی» واقع شده است است توضیح داد: در حال حاضر جوانان دهه 80 به سن اشتغال رسیده اند ولی شرایط جهت حضور آنان در عرصه های کاری فراهم نشده هست. میزان تحصیلکردگان مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی تناسبی با شرایط حال حاضر کشور ندارد.

وجود 30 میلیون ترک تحصیل کرده فاقد مهارت کافی جهت اشتغال در کشور

آیا آمارهای بیکاری کمتر از تصور مردم هستند؟ ، کم کردن فاصله حقوق بازنشستگان با قیمت تورم

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 میلیون جمعیت بیسواد بالای 50 سال و 30 میلیون جمعیت ترک تحصیل کرده در کشور وجود دارد ادامه داد: مسئله مهم این است که این افراد مهارت کافی جهت اشتغال را نیز ندارند. در عین حال شرکت مهارتی مناسبی نیز در کشور موجود نیست. این شرایط با بحران هایی نظیر تحریم نفت و زمانی که کشور عزیزمان ایران امکان فروش تنها یک میلیون بشکه نفت را داشت باعث شدند تا بنگاه های خود بیشتری صدمه را ببینند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت اقتصاد کشور عزیزمان ایران تنها تولید 400 تا 500 هزار شغل را با در نظر گرفتن ظرفیت رشد اقتصاد کلاسیک دارد، گفت: رشد اقتصادی سال های گذشته به علت ظرفیت خالی که در عرصه ارائه خدمات مانند حمل و نقل، گردشگری و … وجود داشت ایجاد شده است هست، بنابراین نباید انتظار ادامه یافتن این استمرار اقتصادی را داشت.

ربیعی که در برنامه ای تلویزیونی صحبت می کرد با اشاره به اینکه امروزه باید اشتغالزایی را از کارهای خانگی شروع کرد، افزود: آینده نگری می کردیم کارهای نوینی مانند خدمات ICT بیش از 130 تا 140 هزار شغل تولید کند که در عمل این میزان زیاد بود. در حال حاضر باید تلاش کنیم تا مشاغل خانگی را با بیمه تامین اجتماعی مرتبط کنیم.

وی با تاکید بر مفهوم اشتغال فراگیر به معنای استفاده از «رسته های پر کشش اشتغال با ظرفیت های هر منطقه» توضیح داد: این مفهوم استفاده از ظرفیت های هر منطقه در تولید مشاغل هست. یکی از پرسشها حال حاضر مسئله بازاریابی جهت محصولات تولید شده است در مناطق متفاوت هست. باید در گسترش این تفکر که توسعه صرفا تولیدات پتروشیمی و فولاد نیست، سرمایه گذاری های بیشتری صورت بگیرد. به خصوص که در حال حاضر در کشور با مشکلاتی نظیر کم آبی نیز روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 200 هزار میلیارد تومان بودجه جهت توسعه اشتغال با در نظر گرفتن ظرفیت های هر منطقه در نظر گرفته شده است است اظهار کرد: دولت باید جهت بعضی از گروه هایی که اصلا توانمند نخواهد شد مانند معلولان دستمزدهایی را در نظر بگیرند. در حال حاضر به تعداد مددجویان وزارت رفاه و تعاون اجتماعی 3.2 درصد افزوده شده است هست. با در نظر گرفتن بودجه ای نزدیک به 12 هزار میلیارد تومان در تلاش هستیم تا بخشی از افراد نیمه توانمند را از این تناوب خارج کنیم.

واژه های کلیدی: سیاست | اشتغال | بیکاری | برنامه | اشتغال جوانان | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه