chamisal استانی شهر الخضر حشد الشعبی موصل

chamisal: استانی شهر الخضر حشد الشعبی موصل مرکز استان نینوا

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی آیا احمدی ‎نژاد قبلا از مهندسی انتخابات حرفی نمی‎زد؟ / اسدالله عباسی

اسدالله عباسی گفت: احمدی‌نژاد بر اساس قانون دو دوره مدیر جمهور شد؛ چطور می‌شود که امروز از مهندسی انتخابات صحبت می‌کند و خواستار عوض کردن قانون می‌شود؟

آیا احمدی ‎نژاد قبلا از مهندسی انتخابات حرفی نمی‎زد؟ / اسدالله عباسی

اسدالله عباسی: آیا احمدی ‎نژاد قبلا از مهندسی انتخابات حرفی نمی‎زد؟

عبارات مهم : سیاسی

اسدالله عباسی گفت: احمدی نژاد بر اساس قانون دو دوره مدیر جمهور شد؛ چطور می شود که امروز از مهندسی انتخابات صحبت می کند و خواستار عوض کردن قانون می شود؟

به گزارش خبرآنلاین، حالا به باطنش پی برده اند و یکی یکی پیکان انتقاداتشان را متوجه او می کنند. صحبت بر سر مواضع احمدی نژاد هست؛ مسئله ای که به تازگی هر ماه، جنجالی را به دنبال خود ایجاد می کند. هرچند حواشی این جدال ها کم نیست ولی در میان همین بحث ها است که گاهی ایراداتی نمایان می شود که شاید یکسر آن ناشی از خلاهایی باشد که کمتر به آن توجه شده است هست. مانند عنوان «مهندسی انتخابات». مسئله ای که احمدی نژاد در نامه اش نسبت به آن هشدار می دهد و عباسعلی کدخدایی در واکنشی خود احمدی نژاد را از متقاضیان مهندسی انتخابات معرفی می کند.

آیا احمدی ‎نژاد قبلا از مهندسی انتخابات حرفی نمی‎زد؟ / اسدالله عباسی

اینکه چطور می شود مسئله مهندسی انتخابات که تا چند سال پیش اگر کسی از آن حرفی می زد در حد گناه کبیره بود، این چنین قبحش می ریزد که مهمترین دعوای میان مدیر جمهور سابق و سخنگوی شورای نگهبان می شود؛ ذهن را درگیر می کند. اسدالله عباسی که بعد از استیضاح جنجالی شیخ الاسلامی در سال های آخر دولت دهم، سکان وزارت کار را به عهده گرفت؛ از سیاسی بودن این بیانات سخن می گوید. او روی سخنش با احمدی نژاد است و می گوید چطور می شود یک قانون تا به نفع ماست خوب است ولی همین که به ضرر ما تمام شد، باید تغییرش بدهیم؟!

آنچه در ادامه می خوانید مشروح گفت و گوی او با خبرآنلاین است؛

اسدالله عباسی گفت: احمدی‌نژاد بر اساس قانون دو دوره مدیر جمهور شد؛ چطور می‌شود که امروز از مهندسی انتخابات صحبت می‌کند و خواستار عوض کردن قانون می‌شود؟

این روزها صحبت های زیادی در رابطه با اصلاح قانون به خاص در زمینه قانون انتخابات مطرح می شود که مهمترین آن هم برگزاری انتخابات آزاد هست. به نظر شما چقدر طرح این مباحث می تواند ما را به سمت اصلاح قانون سوق دهد؟

برخی می خواهند قانون انتخابات را به نفع خود تفسیر و تنظیم کنند؛ یعنی نمی خواهند خود را با قانون انتخابات و قانون اساسی تطبیق دهند؛ آنها اگر خود و جریانشان رای بیاورند، اعلام می کنند که همه چیز خوب هست. ولی همین که یکبار به نفع ارزش تمام نشود و نتوانند رای مردم را به دست بیاورند، در آن صورت می خواهند صورت مسئله را پاک کنند. این واکنش‌ها خوبی نیست که بعضی به آن دامن می زنند تا در سایه آن اهداف سیاسی خود را بتوانند پیش ببرند.

در همه کشورها یک قانون به نام قانون اساسی محور و شالوده همه چیز است و در کشور عزیزمان ایران هم این قاعده مستثنی نیست. قانون اساسی ما برگرفته از آیه های قرآن و همچنین آرزوی بزرگ ها و ارزش های دینی و اعتقادی کشور است و همه انتخابات هایی که تا کانون برگزار شده است است زیر سایه همین قانون بوده و تا امروز هم راه درستی را طی کرده هست. ما میراث دار قوانینی هستیم که تا امروز آن را اجرا کرده ایم. بنابراین نباید از آن عبور کنیم و نباید این تصور را داشته باشیم که با عوض کردن قانون می توانیم پیروز باشیم. البته در قانون انتخاباتی که به تصویب مجلس رسیده هست، شاید اشکالاتی وجود داشته باشد. مانند نظارت مجلس بر انتخابات شوراها که در این دوره ما شاهد پرسشها و موانع بسیاری بودیم و خیلی رضایت بخش نبود و مجلس را درگیر حاشیه کرد. ولی اصل قانون اساسی را باید رعایت کنیم و بر همان اساس به پیش رویم تا انسجام حفظ شود.

آقای احمدی نژاد از برگزاری انتخابات آزاد سخن گفته است و بحث مهندسی انتخابات را پیش می کشد. آقای کدخدایی هم به گونه ای پاسخ می دهد که اتهام مهندسی انتخابات در سال ۸۸ متوجه احمدی نژاد می شود. این در حالی است که قبلا در برابر این واژه گارد می گرفتند!

آیا احمدی ‎نژاد قبلا از مهندسی انتخابات حرفی نمی‎زد؟ / اسدالله عباسی

این همان صحبتی است که من در ابتدا به آن اشاره کردم. آقای احمدی نژاد در شرایطی که هیچ کسی باور نمی کرد، با اقبال مردم روبه رو شد و رای آورد و شورای نگهبان و وزارت کشور هم نتیجه انتخابات را تائید کردند و ایشان مدیر جمهور شد؛ سال ۸۸ هم باز عده ای این حرف ها را تکرار کردند ولی بر اساس همین قانون، انتخابات برگزار شد و مقام معظم رهبری هم از قانون حمایت کردند و ایشان دو دوره مدیر جمهور شد. چطور می شود که او امروز از مهندسی انتخابات صحبت می کند و خواستار عوض کردن قانون می شود؟

همانطور که گفتم بعضی به لحاظ سیاسی می خواهند رفتاری را توجیه کنند و از این صحبت ها می کنند. در صورتی که قانون ما مشخص است و در این قانون وظایف به خوبی مشخص شده است هست. ما نباید قانون را با نگاه خود بسنجیم. بلکه باید خود را با قانون تطبیق بدهیم. این صحبت مانند این است که فردی در رانندگی تخلفی انجام دهد و بعد هنگامی که قرار است جریمه بشود، بگوید مسئله از قانون است نه من! چنین دیدگاهی به هرج و مرج می انجامد.

اسدالله عباسی گفت: احمدی‌نژاد بر اساس قانون دو دوره مدیر جمهور شد؛ چطور می‌شود که امروز از مهندسی انتخابات صحبت می‌کند و خواستار عوض کردن قانون می‌شود؟

یا به عنوان نمونه کسی از آزادی و شرایط خوب کشور استفاده کند و بخواهد اغتشاش کند و با زور قانون را عوض کردن دهد و به نفع خود تمام کند. این عین بی قانونی هست. لذا باید با رفتارهای غیرقانونی برخورد شود. مردم هم دوست دارند همه در برابر قانون یکسان باشند حال چه در بحث قضایی و کیفری باشد و چه در بحث قوانین انتخاباتی باشد یا هر قانون دیگری که در کشور و شرکت ها ساری و جاری است.

یعنی شما معتقدید ما در زمینه انتخابات خلایی نداریم؟

اگر هم خلایی وجود داشته باشد می توان در مجلس آن را مرتفع کرد؛ ولی اینکه تا هنگامی که اوضاع به نفع ما است ایرادی را متوجه قانون نمی دانیم و همین که به ضرر ما تمام می شود، ایرادات را متوجه قانون بدانیم؛ این واکنش‌ها محل اشکال هست. عوض کردن قانون بر اساس منویات شخصی مسئله هست. من نمی خواهم بگویم قانونی که داریم صد در صد درست و بدون اشکال هست؛ ولی اعتقاد دارم اگر اشکالی وجود دارد باید در اثر کار کارشناسی جهت برطرف آن تلاش کرد و نه صرفا بر اساس طرح مباحث سیاسی و شخصی. توصیه قابل توجه این است که تا زمانی که ما این قانون را داریم، همه مکلف هستند به آن گردن نهند و بر اساس مر قانون عمل کنند.

آیا احمدی ‎نژاد قبلا از مهندسی انتخابات حرفی نمی‎زد؟ / اسدالله عباسی

در هرصورت اگر نیاز به اصلاح قانون انتخابات است یا باید دولت لایحه اصلاحی بدهد یا مجلس به دنبال تدوین یک طرح باشد. ولی این رفتارهای سیاسی که به آن دامن زده می شود تا ارکان نظام را زیر پرسش ببرند و یا به نفع خود قبضه کنند قابل قبول نیست.

برخی حقوقدان ها معتقدند بهتر است در ساز و کار شورای نگهبان تغییراتی ایجاد شود و شورای نگهبان جای خود را به یک دادگاه انتخابات یا چیزی شبیه به آن بدهد. به نظر شما چقدر مورد نیاز است در سازو کارهای انتخاباتی عوض کردن ایجاد کنیم؟

اینها مباحث تئوریک است که نیاز به بحث و گفت و گو دارد. به نظرم عوض کردن سازو کار شورای نگهبان نیاز به عوض کردن قانون اساسی دارد و اصلاح قانون اساسی هم مسئله ای نیست که بتوان به سادگی نسبت به آن وارد عمل شد. به هر حال تا امروز هر اقدامی انجام شده است است در چارچوب همین قانون بوده و هر گونه تغییری باید به تائید خبرگان و شورای نگهبان برسد.

مگر امروز شورای نگهبان در جایگاه داوری نیست؟ آیا حقوق دان‎هایی که در شورای نگهبان هستند، داور نیستند؟ آیا فقهای شورای نگهبان نمی توانند داوری کنند؟

یکی از انتقادها همین است که شاید بخشی از داوری ها مشمول سلایق شخصی شود.

نه؛ به نظر من اگر مصداقی در بحث واکنش‌ها سلیقه ای باشد، می توان در آن بخش صحبت کرد. ولی هنگامی که پرسشها به صورت شورایی مطرح می شود، دیگر این را نمی توان گفت واکنش‌ها سلیقه ای و این قضاوت منصفانه نیست. البته اگر افرادی معتقدند شورای نگهبان سلیقه ای عمل می کند، باید آن را مستدل مطرح کنند تا در این صورت بتوان از طریق مراجع قانون گذاری مانند مجلس راهی جهت اصلاح آن پیدا کرد.

واژه های کلیدی: سیاسی | قانون | قانونی | مهندسی | نگهبان | انتخابات | احمدی نژاد | قانون اساسی | نتیجه انتخابات | انتخابات شوراها

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه