chamisal استانی شهر الخضر حشد الشعبی موصل

chamisal: استانی شهر الخضر حشد الشعبی موصل مرکز استان نینوا

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز وب‌گردی این شماره های مهم را به خاطر بسپارید

شرکت مخابرات شماره های مهم را جوری برایتان چیده که بتوانید آن ها را راحت به خاطر بسپارید و استفاده کنید. منتها بعضی از شماره ها اخیرا عوض کردن پیدا کرده و ب

این شماره های مهم را به خاطر بسپارید

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، شرکت مخابرات شماره های مهم را جوری برایتان چیده که بتوانید آن ها را راحت به خاطر بسپارید و استفاده کنید. منتها بعضی از شماره ها اخیرا عوض کردن پیدا کرده و بعضی ها از سه رقم به چهار یا پنج رقم تبدیل شده است هست. از بین این شماره های مهم بعضی هایشان بسیار مورد استفاده اند و تعدادیشان حتی جان افرادی را نجات داده اند ولی در این بین شماره هایی هم هستند که چندان به کار نمی آیند و آدم نمی داند اصلا به چه کار می آیند. به هر حال هستند! بیایید با بروزترین شماره ها طبق لیست آشنا شوید.

عبارات مهم : ایران
این شماره ها را به خاطر بسپارید؛ هیچ وقت تنها نمی مانید

سه رقمی ها

شماره های رسه رقمی طوری طراحی شده است اند که در عین موجز بودن و داشتن ترتیب، به خوبی در خاطر شما بمانند. این به نیاز شما بر می گردد که کدامیک را سریعتر از بقیه حفظ کنید. سه رقمی ها از 110 شروع شده است و تا 200 ادامه دارند.

199، اطلاعات فرودگاه مهرآباد

از آن شماره های دلهره آور هست. خدا نکند از مسافرتان بی خبر باشید آن هم مسافر پروازی. نخستین کاری که می کنید از 118 شماره اطلاعات پرواز را می گیرد ولی توصیه این جاست زمانی می توانید از این مرکز کمک بگیرید که اطلاعات کافی راجع به شماره پرواز، ساعت حرکت و مقصد داشته باشید. حتی می توانید مطلع شوید مسافر شما سوار هواپیما شده است است یا نه.

111، استانداری پایتخت کشور عزیزمان ایران

این سامانه مربوط به ارتباط مردم با دولت هست. این شماره خیلی به درد مردم خصوصا کسبه می خورد. افراد می توانند از این طریق با کارشناسان مربوطه 24 ساعته تماس بگیرند و پرسشها شهری را مطرح کنند. از همین طریق می توانند نامه ای را هم که احتمالا جهت استانداری فرستاده اند، پیگیری کنند.

112، جمعیت هلال احمر استان پایتخت کشور عزیزمان ایران

فکر کنید آیا این شماره سریعتر از شماره اورژانس قرار داده شده! خیلی ها نمی دانند که می توانند در صورت رخ دادن هر اتفاقی آن را به این شماره گزارش دهند. اتفاق ها و حوادثی مثل سیل و زلزله، حتی تصادف و جراحت. اگر به هر دلیلی نتوانستید با اورژانس تماس بگیرید، از کمک های جمعیت هلال احمر غافل نشوید.

113، ستاد خبری استان پایتخت کشور عزیزمان ایران

این یکی از شماره های مهم ماست. تلاش کنید مراقب باشید تا دستتان اشتباهی روی این دکمه ها نرود. این شماره مربوط به وزارت اطلاعات هست. اگر در هر مکانی مورد مشکوکی دیدید با این شماره تماس بگیرید ولی حواستان باشد که اشتباه نکرده باشید. در این صورت این شما هستید که باید جوابگو باشید.

114، قرارگاه ثارالله

یکی از قرارگاه های امنیتی سپاه پاسداران در پایتخت کشور عزیزمان ایران است که وظیفه آن، مدیریت امنیت پایتخت و دیگر شهرهای استان پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. در حقیقت فرمانده این قرارگاه، فرمانده کل سپاه هست. این قرارگاه در صورت بروز بحران به تشخیص شورای عالی امنیت ملی، مسئول برقراری امنیت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران هست.

115، اورژانس پایتخت کشور عزیزمان ایران

تا همین چند سال پیش این شماره 123 بود و خیلی ها به خاطر ندانستن تغییرات سردرگم می شدند. اورژانس پایتخت کشور عزیزمان ایران یکی از پرتماس ترین مراکز خدمات هست. معمولا افراد در بدترین اوضاع با این مرکز تماس می گیرند. در درجه اول خودنسردیتان را حفظ کنید تا به درستی شرایط بیمارتان را توصیف کنید. بعد از آن نشانی را به دقیق ترین شکل ممکن به ماموران مربوطه بدهید تا کارتان سریع تر راه بیفتد.

120، راهنمایی و رانندگی ناجا

نیمی از تماس های پلیس 110 جهت تصادفات بود که این شماره سه سالی است به آن مرکز اضافه شده. از این طریق می توانید به پلیس اعلام تصادف کنید یا از آخرین قیمت جرائم مطلع شوید.

121، شرکت برق منطقه ای

اگر هر وقت با قطعی برق مواجه شدید، اصلا هول نکنید. مورد نیاز نیست در تاریکی پشت قبض برق دنبال شماره بگردید. 121 را بگیرید تا آخرین اوضاع و علت خرابی کابل برق منطقه را اعلام کند.

122، حوادث آب پایتخت کشور عزیزمان ایران

در گوشه و کنار شهر حتما با لوله های آّبی رو به رو شده است اید که در اثر کندن زمینه فواره زده هست. حتما به خاطر آبی که در حال هدر رفتن هست. دلتان خیلی سوخته هست. با این شماره تماس بگیرید و اوضاع را اطلاع دهید. ضمنا کلید شماره 2 این سامانه به اوضاع فاضلاب ها هم پیگیری می کند. قطعی آب هم که پرس و جو ندارد به همین شماره زنگ بزنید.

140، اعلام کد ده رقمی نشانی منازل

تا حالا چند بار شده است که کدپستی تان را مورد نیاز داشته باشید و یادتان رفته باشد همراه بیاورید؟ این شماره به درد این جور وقت ها می خورد. با دادن شماره تلفن، کدپستی منزل تان را به شما می دهد. علاوه بر این، اگر آدرس مناطق پستی پایتخت کشور عزیزمان ایران را می خواهید و می خواهید اوضاع بسته های پستی تان را پیگیری کنید، می توانید به این شماره زنگ بزنید.

144، قرآن روی خط

با این شماره می توانید قرآن را با تلاوت استادان بنام بشنوید. آیه و سوره را گزینش می کنید و همینطور ترجمه را، بقیه کارها با سیستم هست.

194، امداد شرکت گاز

اصلا دلواپس نشت لوله گاز نباشید. اگر بخاری گازی دارید، اگر اجاق کارتان را خودتان راه اندازی کرده اید، اگر نیاز به لوله تازه گاز در منزل دارید، اگر قبض گازتان بیش از حد متعارف است… کافی است با این شماره تماس بگیرید تا ماموران گاز به کمکتان بیایند.

110، ستاد خبری نیروی انتظامی

کمتر کسی است که این شماره و خدماتش را نشناسد. این شماره به اصطلاح خودمان، شماره پلیس هست. همان پلیسی که شب ها ما می خوابیم و او بیدار هست. موارد استفاده از این شماره زیاد هست؛ از گزارش دزدی گرفته تا ایجاد مزاحمت و دعواهای خانوادگی. اگر هم خدای نکرده تصادف کردید باز هم این شماره به کارتان می آید.

137، فوریت خدمات شهری

دیگر کمتر کسی است که این شماره را نداشته باشد. هر اتفاق غیرمترقبه ای در کوچه و شهرتان افتاد و به شهرداری خبر دهید و کد پیگیری بگیرید. غیر از پایتخت کشور عزیزمان ایران چند شهر مهم هم این سامانه را راه انداخته اند.

191، کشیک داروخانه

این شماره غیر از این که اطلاعات دارویی به شما می دهد، به شما کمک می کند بدانید کدام دارو را از کدام داروخانه تهیه کنید. این سامانه از موجودی داروها در داروخانه ها مطلع است و به شما کمک خواهدکرد.

141، وزارت راه و ترابری

سامانه اطلاع رسانی راجع به آخرین اوضاع راه ها و بزرگراه ها. اگر بخواهید از آخرین اوضاع باز و بسته بودن بزرگراه ها اطلاع کسب کنید یا حتی مسافت بین شهرها را محاسبه کنید. این شماره به کارتان می آید. حتی می شود از محدودیت تردد وسائل نقلیه در بزرگراه های متفاوت باخبر شد.

چهاررقمی ها

بیشتر شماره های چهار رقمی مربوط به خدمات استانی اند که از کد 14 شروع می شوند و تا 20 ادامه دارند. این مراکز به این خاطر در لیست چهار رقمی ها قرار گرفته اند که چندان مهم نیستند ولی وجودشان مورد نیاز هست. بعضی هایشان تا همین چند وقت پیش جزء سه رقمی ها بودند که حالا بنابر موقعیت و نیاز به این جا نقل مکان کرده اند.

1420 شرکت تامین اجتماعی

این شماره جهت این است که از سوابق بیمه خود آگاه شوید. دیگر نیازی نیست تا مراکز تامین اجتماعی بروید. این شماره را بگیرید تا بدانید سابقه بیمه تان در تامین اجتماعی چند ماه و چند سال است و چقدر کسری بیمه دارید.

1480، ندای مشاور شرکت بهزیستی

سازمان بهزیستی این کشور این مرکز را قرار داده تا اگر احیانا شما مشکلی داشتید با آن تماس بگیرید. مطمئن باشید حق مشاوره رایگان هست. این روزها که رقم های سرسام آوری به خاطر مشاوران تلفنی صرف می شود این مرکز کاربرد مهم و موثری دارد.

1490، ندای بهداشت

این مرکز یکی از صبورترین اپراتورها را دارد. امروزه که مردم مثل نقل و نبات سرخود دارو مصرف می کنند و همه جهت خودشان یک پا دکتر شده است اند، این مرکز تماس خور بالایی دارد. با این شماره می توانید هم از فواید داروها و تاثیرات و عوارض ارزش آگاه شوید و هم می توانید مطلع شوید چه مقدار از کدام دارو در کدام داروخانه موجود هست. کلی دعای خیر پشت سر این مرکز است!

1504، شرکت جنگل ها و مراتع آبخیزداری کشور

اگر دوستدار محیط زیست هستید و شاهد اتفاق ای در دل محیط زیست بودید، فورا با این شماره تماس بگیرید. اگر به جنگل آتش گرفته، رودخانه خشک شده است یا گیاه در حال انقراض برخوردید، ماموران مربوطه را در جریان بگذارید.

1666، شرکت بیمه خدمات درمانی

این شماره همان 143 قدیمی هست. سیستم بیست و چهار ساعته ای دارد که اگر کد بیمه خود را وارد کنید، پاسخ سوالات مربوط به دفترچه بیمه خدمات درمانی را به شما می دهد. ضمن این که دفترچه تعویض شده است شما را با پست به در منزلتان تحویل می دهد.

2090، ستاد پاسخگویی و روابط عمومی مخابرات

کسانی که نتوانند از طریق 17 خرابی تلفن ارزش را اعلام کنند، این شماره به کارشان می آید. ضمن این که عوض کردن شماره ها هم از این طریق اعلام می شود. این سامانه جهت این راه اندازی شده است تا صدای مشتری مخابرات را به گوش شرکت برساند.

1888، سامانه نظارت همگانی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران

شماره ای جهت انتقاد و پیشنهاد جهت اداره شهر، جهت این که 137 حواسش باشد که رصد می شود و مسئولان شهری بدانند که مردم راجع به ارزش نظر می دهند.

1837، شرکت فرهنگی و هنری شهرداری

اگر دنبال برنامه های فرهنگی هنری می گردید و علاقه مند به حضور در این برنامه ها هستید، می توانید با این شماره تماس بگیرید. با این شماره شما از برنامه های شرکت فرهنگی هنری شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران مطلع می شوید.

1539، شرکت قطارهای مسافربری رجا

این مرکز اطلاعات مربوط به ساعت ورود و خروج قطارها، توقف های قطار، اوضاع حرکت قطارهای مسافری، نام ایستگاه های بین راهی، اطلاعاتی راجع به کیفیت و قیمت بلیت قطارهای مسافری، موجود بلیت و لیست مراکز فروش بلیت قطار براساس نزدیکی به محل اقامت یا کار با ارائه نشانی و شماره تلفن را به هموطنان گرامی ارائه می دهد.

چندرقمی ها

با این که چندرقمی ها هم جزء شماره های مهم هستند ولی مشتریشان کمتر از بقیه شماره هاست. شاید توانایی حفظ کردن را نداشته باشند ولی مهم اند بدانید که هستند. ممکن است به آن ها نیاز پیدا کنید.

20119، ساعت گویا

همان 119 خودمان است که چند هنگامی که استب ه این شماره تبدیل شده است هست. از قدیمی ترین مراکز تلفن گویاست که مشتری زیادی دارد. هر جا نیاز به تنظیم ساعت داشته باشید، این شماره به دادتان می رسد.

09628، ستاد مبارزه با مواد مخدر

این خط هر روز از ساعت هشت صبح تا 9 شب آماده پاسخگویی و مشاوره به افرادی است که راجع به اعتیاد، داروها و نحوه استفاده از آن و نشانی نزدیک ترین مراکز درمانی ترک اعتیاد که دارای مجوز از شرکت بهزیستی و وزارت کشور هستند، اطلاعات تخصصی می خواهند. این مردم در سراسر کشور قابل دسترسی هست.

09650، شرکت تبلیغات اسلامی

موسسه تبلیغات اسلامی با همراهی و کمک موسسه دین پژوهان پرتو نور، این سامانه را طراحی کرده تا کارشناسانش پاسخگوی سوالات شرعی و دینی مردم باشند. تماس با این مرکز هیچ هزینه ای ندارد.

60992828، اعلام ارز گویا

آن ها که کاسب اند و اهل معامله، این شماره به کارشان می آید. البته زن های منزل دار هم بد نیست پیگیر این قیمت باشند. خصوصا آن ها که قصد خرید طلا یا ارز مسافرتی داشته باشند.

66939595، اداره گذرنامه

الان که مسئولیت صدور گذرنامه ها به مراکز پلیس+10 واگذار شده، مراجعه به اداره گذرنامه کمتر شده است است ولی اگر سوالاتی در این زمینه داشتید این شماره به کارتان می آید.

09669، شرکت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری

این مرکز به طور بیست و چهار ساعته آماده پاسخگویی به مسافران هست. خصوصا در طول ایام عید مشتری زیادی دارد. افرادی که از روی نقشه یا به واسطه دیگران از وجود مکان تاریخی یا گردشگری مطلع اند و دنبال آن می گردند، می توانند از کارشناسان این مرکز کمک بگیرند و روانه سفر شوند.

منبع:همشهری جوان

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: ایران | شماره | اطلاعات | اطلاعات | شماره تلفن های ضروری | شماره های موردنیاز | مخابرات |

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه